חוות דעת רפואיתאובחנת במחלת הפרוסטטה? באפשרותך לדרוש חוות דעת רפואית שניה במטרה לאמת את האבחנה שניתנה לך

מחלות הפרוסטטה (בלוטת הערמונית) נחשבות למחלות נפוצות ביותר שיכולות להופיע כמעט אצל כל הגברים. המחלות העיקריות הן הגדלה שפירה של בלוטת הערמונית וסרטן הערמונית (אשר נחשב לסרטן הנפוץ ביותר בגברים).

מחלות הפרוסטטה מתגלות בעיקר אצל גברים סביב גיל 60, וגורמות להפרעות במתן השתן, דלקת בדרכי השתן ומחלות כליה. לאחר האבחנה אשר מתבצעת בדרכים שונות פונים לטיפול הכולל טיפול כירורגי בטכניקות שונות, הקרנות או טיפול תרופתי.

מכיוון שמדובר במחלות נפוצות ביותר, אנשים רבים פונים לחוות דעת רפואיות נוספות, במטרה לקבל יותר מידע לגבי האבחנה.

הטיפול במחלות הפרוסטטה גורם לעתים קרובות לתופעות לוואי קשות, ועל כן אבחנה מדויקת והמלצה על דרך הטיפול המתאימה ביותר חיוניים להתקדמות ולבחירת הטיפול.

==> זקוק לחוות דעת רפואית? לחץ כאן לפרטים נוספים

אבחנת מחלת הפרוסטטה

אבחנה של מחלת הפרוסטטה מתבצעת לרוב על סמך תלונות החולים ובדיקה גופנית. הבדיקה החשובה ביותר באבחנה מחלות הפרוסטטה היא בדיקה רקטלית, בה הרופא ממשש את בלוטת הערמונית באמצעות אצבע המוכנסת אל פי הטבעת. מדובר אמנם בבדיקה לא נעימה, אך רופא מנוסה ומיומן יודע על סמך בדיקה בלבד להעריך את מצב החולה ואפילו להבדיל בין גידול שפיר לממאיר.

לאחר שעולה החשד במחלת פרוסטטה נשלחים לרוב המטופלים לביצוע ביופסיה – לקיחת פיסה מהפרוסטטה במטרה לבדוק אותה במעבדה הפתולוגית. בעזרת הביופסיה ניתן להבין בדיוק מהי המחלה, באיזו דרגה היא נמצאת ומהו הטיפול המועדף.

לאחר קבלת הביופסיה, מטופלים רבים פונים לחוות דעת רפואית נוספת במטרה שאיש מקצוע נוסף יבדוק אותם וייתן להם את המלצותיו. בדרך כלל אין הבדל באבחנה עצמה, אך מכיוון שהטיפול במחלות הערמונית הוא לרוב פולשני אנשים רבים מעדיפים לקבל חוות דעת ממומחה נוסף.

אפשרויות הטיפול

לאחר שאובחנה מחלה בבלוטת העמונית יש לבחור את דרך הטיפול. במקרה זה, אפשרויות הטיפול הן יחסית רבות, ולכן כל רופא בוחר בדרך אחרת על פי הערכתו. בעוד רופא אחד ימליץ על ביצוע ניתוח בגישה פתוחה, רופא אחר יעשה זאת בגישה רובוטית ורופא נוסף ימליץ בכלל על הקרנות. ולכן, חשוב מאוד לקבל חוות דעת ממספר אנשי מקצוע, להבין את היתרונות והחסרונות של כל טיפול ולבחור את הטיפול הרפואי המתאים ביותר.

בנוסף, בחלק מהמקרים ניתן לטפל במחלות הערמונית על ידי שימוש בתרופות. גם לשם כך חשוב לקבל חוות דעת רפואית נוספת על מנת להבין את דרך הטיפול, תופעות הלוואי שלו ולהחליט האם הוא מתאים.

תופעות לוואי של הטיפול במחלה

טיפול במחלות הפרוסטטה דורש לרוב התערבות כירורגית אגרסיבית, אשר יכולה להשאיר תופעות לוואי שונות. תופעת הלוואי הידועה מכל היא אין אונות, אשר מופיעה על רקע פגיעה בעצבים במהלך הניתוח. מלבד זאת, יכולים להופיע סיבוכים נוספים כמו פגיעה בדרכי השתן, זיהום, דימום וכו'.

במידה ואכן הופיע סיבוך כלשהו לאחר טיפול במחלת הפרוסטטה, מטופלים רבים פונים לחוות דעת רפואית נוספת על מנת להבין האם הסיבוך הוא סיבוך ידוע וצפוי או שמדובר ברשלנות רפואית. לעתים, בחירה לא מתאימה של דרך הטיפול, טעויות באבחנה או מיומנות כירורגית ירודה יכולים לגרום לסיבוכים המדוברים, ולשם כך פונים חולים רבים למומחים במטרה להבין את הגורם לסיבוך. לעתים, במידה ואכן מדובר ברשלנות והמטופלים יבחרו לתבוע את הרופא, חוות הדעת הרפואית על ידי רופא מומחה תידרש לבית המשפט – ניתן לקבל חוות דעת כזו במרכז לחוו"ד רפואיות.

מלבד זאת, לעתים ניתן לטפל בסיבוכים הללו ולשפר את איכות חייהם של המטופלים, ולשם כך פניה לרופא נוסף לחוות דעת רפואית נוספת יכולה לעזור.

==> לחוות דעת מקצועית ומקיפה – לחץ כאן

דילוג לתוכן